Segédlet Hikvision eszközök elfelejtett jelszavának visszaállításához
    
  1. Az eszköz/eszközöket közvetlenül cégünktől vásárolta.
  2. Az eszköz/eszközöket velünk kapcsolatban álló viszonteladón vagy telepítőn keresztül vásárolta -  ebben az esetben jelszó visszaállítási kérelmét juttassa el viszonteladójához vagy telepítőjéhez!
  3. Ha az eszköz/eszközök nem általunk kerültek forgalmazásra, akkor csak partnereinknek tudjuk annak jelszavát visszaállítani. Ha szeretnél partnerünk lenni keress minket a Kapcsolat oldalunkon található elérhetőségeinken.
Jelszó visszaállítás esetén munkaidőben igyekszünk 15-30 percen belül küldeni a szükséges fájlt, kérem ne keressen rögtön minket telefonon, köszönjük a türelmet!
 

3. JELSZÓ VISSZAÁLLÍTÁS MENETE

Mindig a legfrissebb SADP segédszoftvert használja. A legújabb verzió honlapunkról letölthető a  Letöltések oldalon. Javasoljuk, hogy a jelszó visszaállítás során a számítógép és az eszköz között közvetlen kapcsolat legyen. Az SADP-t futtató számítógépen minden esetbe kapcsolja ki a tűzfalat a jelszó visszaállítás alatt!
 

3.1 Új firmware esetén

Mindig csak egy Export fájlt generáljon. Amennyiben elküldte részünkre a fájlt, ne készítsen újabb export fájlt, mert így a visszaküldött jelszó visszaállító fájl nem lesz érvényes.
Az SADP segédszoftver automatikusan felismeri, hogy az eszközön új vagy régi firmware van-e.
Az exportálást követően a kamera vagy a rögzítő IP címe nem változhat, ugyanez vonatkozik az SADP-t futtató számítógépre is.
Export fájl generálása:
  1. Nyissa meg az SADP segédszoftvert.
    b820b850-23f5-46bf-be47-233000e40d16
  2. Válassza ki a resetelni kívánt eszközt. 
    f96ce3a0-9f89-4bfa-a205-717f7bb06afe
  3. ltt alul kattintsunk a „FORGOT PASSWORD” gombra.
     
    7e12eb83-c0d4-4ab4-ab2c-d3970e998c91
  4. A felugró ablakban nyomjuk meg az „EXPORT” gombot.
    ce0e297b-55d8-4755-bade-16aa098d2e30
  5. Válasszuk ki a kívánt mappát ahová az export fájlt menti.
  6. Jobb oldalon a „DEVICE SERIAL No.” részben lévő számsort másolja ki.
  7. A mentett fájlt, és a „DEVICE SERIAL No.” küldje el e-mail címünkre  support@riel.hu   9e1e54ed-d08d-41e5-a7d5-5b6aa54fb39b
  8. A válasz e-mailben küldünk egy „.xml” fájlt.
Import fájl „.xml” beillesztése:
 
  1. A visszaküldött fájlt mentse le a számítógépére.
  2. Nyissa meg az SADP segédszoftvert.
  3. Jelölje ki a megfelelő eszközt a bal szélen elhelyezkedő jelölőnégyzet kipiálásával.
  4. Nyomja meg a „FORGOT PASSWORD” gombot.
    1588b13e-484f-497e-968c-fe62df1fc8fe
  5. A felugró ablakban tallózza be az általunk küldött „.xml” fájlt.
  6. Adja meg az új jelszót kétszer a „NEW PASSWORD” és a „CONFIRM PASSWORD” mezőkben.
  7. Válassza ki a Reset Network Camera's Passwords opciót, ha a rögzítőn található kamerákat is szeretné resetelni.
  8. A jelszónak tartalmaznia kell kis és nagybetűt valamint számot is (legalább 8, legfeljebb 16 karakter).
  9. Nyomjuk meg a „CONFIRM” gombot.
  10. Sikeres visszaállítást követően a 6. lépésnél megadott jelszó lesz az új jelszavunk.

3.2 Régi firmware esetén

  1. Nyissa meg az SADP segédszoftvert.
  2. Jelölje ki a megfelelő eszközt.
  3. Jobb oldalon a „DEVICE SERIAL No.” részben lévő számsort másolja ki.
    9e1e54ed-d08d-41e5-a7d5-5b6aa54fb39b
  4. A Start Time oszlopban lévő dátumot másolja ki.
    de40b7cd-7450-4715-8e2c-9eb5a35698e4
  5. A 3. és 4. pontban lévő adatokat küldje el e-mail címünkre  support@riel.hu
  6. Válasz e-mailünkben kapni fog egy kódot.
  7. Nyissa meg az SADP segédszoftvert.
  8. Jelölje ki a megfelelő eszközt.
  9. Nyomja meg a „FORGOT PASSWORD” gombot.
  10. Írja be az általunk kapott kódot.
  11. Amennyiben a visszaállítás sikeres volt a gyári visszaállított jelszó: 12345 felhasználónév: admin 

3.1 NVR V.4.21.005 firmware felett 

  1. Nyissa meg az NVR felhasználói felületét
  2. Kattintson a FORGET PASSWORD gombra
  3. Válassza a VERIFY WITH REGISTERED opciót amivel kapni fog egy QR kódot
  4. A QR kódot szkennelje be a Hik-Connect alkalmazással (válassza a MORE gombot a lenti sávon majd a RESET DEVICE PASSWORD opciót a QR kód beolvasásához) (Hik-Connect V.3.7.8 vagy felette)
  5. A verifikációs kód ezután elküldésre kerül az email címre
  6. Írja be a verifikációs kódot az NVR felületén és resetelje a jelszót
Kivéve K1(B) sorozatú rögzítők

3.3 Csoportos jelszóvisszaállítás

A Hikvision szoftverek korábban nem biztosítottak lehetőséget arra, hogy egyszerre több eszköz jelszavát állítsuk vissza. Azonban mostantól kezdve erre megoldást nyújt a frissen megjelent HiTools Delivery alkalmazás.

A szoftver a jelszóvisszaállításon kívül rendelkezik még alapvető funkciókkal, mint például eszköz aktiválás, IP címzés. Emellett lehetőség van a felprogramozott eszközök beállításait egy projekt-fájlba menteni, melyet később bármikor vissza lehet tölteni az adott rendszerbe. A szoftver lehetővé teszi a beállított analitikák tesztelését és a távoli elérés státuszának ellenőrzését is.

A csoportos jelszóvisszaállítás nagyon hasonló módon történik, mint az SADPTool-ból történő visszaállítás.

Lépései:

3.3.1 Visszaállítandó eszközök kiválasztása

Az online eszközök felderítéséhez kattintsuk a szoftver alsó sávjában található „Online Device” elnevezésű szövegre!

A felugró listából válasszuk ki a visszaállítandó eszközöket!

Majd kattintsunk a „Reset Password” elnevezésű gombra.

3.3.2 XML fájlok exportálása

Jobb oldalról beúszó ablakrészben lehetőségünk van a visszaállításhoz szükséges XML fájlokat kiexportálni.

Válasszuk ki az exportálási útvonalat!

Megjegyzés: A fájlok elnevezése automatikusan történik, ezen ne módosítsunk! Amennyiben több ugyanolyan típusú eszközünk van, úgy a fájlnévben szereplő sorozatszám fogja beazonosítani a tényleges kamerát. A sorozatszám megtalálható az online eszközök ’Serial No.’ elnevezésű oszlopában.

3.3.4 A kiexportált fájlokat küldje el a support@riel.hu e-mailcímre!

Ezeket ne csomagolja be, hanem az .xml kiterjesztésű fájlokat mellékelve a leveléhez.

3.3.5 Válaszfájlok visszatöltése

A RIEL terméktámogatási csapata által legenerált fájlokat töltse le, majd hozzon létre egy új mappát, melyekbe másolja át módosítás nélkül!

A HiTools Delivery programban tallózzuk be a mappát, majd adjunk meg az új jelszót.

3.3.6 Visszaállítás sikerességének ellenőrzése

A szoftverben lehetőségünk van a jelszóvisszaállítás eredményességéről meggyőzödni.

Ehhez nyissuk meg a „Task Center” menüpontot, ami a programablak jobb szélén található.

Ha minden eszköz jelszó-visszaállítása sikeres volt, akkor az alábbi bejegyzést fogjuk látni.

Elfordulhat, hogy valamilyen hiba folytán nem sikerül a visszaállítás. Ilyen esetben meg tudjuk nézni azokat az eszköz(öke)t, mely(ek)nél sikertelen volt a megbízás (Task Name) sorára kattintva.

A ’Retry All’ lehetőségre kattintva a szoftver megpróbálkozik az újbóli visszaállítással, azonban ha ez sem volt sikeres, akkor ezeknek az eszközöknek új .XML fájlt kell generálni, aminek a menete a 2.-es pontban volt ismertetve.

3.4 Jelszó visszaállítása Hik-PartnerPro segítségével

A Hik-PartnerPro-val történő jelszóvisszaállítás módszerét másik tudástár cikkünkben találja.

4. GYAKORI KÉRDÉSEK, PROBLÉMÁK

 

4.1 BEMUTATÓ VIDEÓ

 

4.2 Az „.xml” fájl importálását követően a következő hibaüzenetet kapja „GET KEY ERROR” 

Lehetséges okok:
  • Az SADP-t futtató számítógép és a visszaállítani kívánt eszköz több switch-hez csatlakozik és a switch-ek nem támogatják a multi-cast funkciót.
  • Az SADP-t futtató számítógép IP címe megváltozott mialatt az SADP meg volt nyitva.
  • Némelyik firmware esetében nem lehetséges a visszaállítás.
Lehetséges megoldások:
  • Ellenőrizze a multi-cast funkció meglétét.
  • Zárja be majd nyissa meg újra az SADP segédszoftvert.
  • Amennyiben lehetséges frissítse az eszköz firmware-ét az elérhető legfrissebb változatra.
 

4.3 Az „.xml” fájl importálását követően a következő hibaüzenetet kapja „RESET PASSWORD FAILD”

Lehetséges okok:
  • Többszöri export fájl generálása.
  • Az általunk kapott import fájl nem megfelelő.
  • Az SADP-t futtató számítógép IP címe megváltozott mialatt az SADP meg volt nyitva.
Lehetséges megoldások:
  • Ellenőrizze, hogy időben a legutolsó export fájlt küldte el nekünk.
  • Ismételt import fájlt kell tőlünk kérni.
  • Zárja be majd nyissa meg újra az SADP szoftvert.