A Hikvision szoftverek korábban nem biztosítottak lehetőséget arra, hogy egyszerre több eszköz jelszavát állítsuk vissza. Azonban mostantól kezdve erre megoldást nyújt a frissen megjelent HiTools Delivery alkalmazás.
A szoftver a jelszóvisszaállításon kívül rendelkezik még alapvető funkciókkal, mint például eszköz aktiválás, IP címzés. Emellett lehetőség van a felprogramozott eszközök beállításait egy projekt-fájlba menteni, melyet később bármikor vissza lehet tölteni az adott rendszerbe. A szoftver lehetővé teszi a beállított analitikák tesztelését és a távoli elérés státuszának ellenőrzését is.
A csoportos jelszóvisszaállítás nagyon hasonló módon történik, mint az SADPTool-ból történő visszaállítás.
Lépései:
- Visszaállítandó eszközök kiválasztása
Az online eszközök felderítéséhez kattintsuk a szoftver alsó sávjában található „Online Device” elnevezésű szövegre!
A felugró listából válasszuk ki a visszaállítandó eszközöket!
Majd kattintsunk a „Reset Password” elnevezésű gombra.
- XML fájlok exportálása
Jobb oldalról beúszó ablakrészben lehetőségünk van a visszaállításhoz szükséges XML fájlokat kiexportálni.
Válasszuk ki az exportálási útvonalat!
Megjegyzés: A fájlok elnevezése automatikusan történik, ezen ne módosítsunk! Amennyiben több ugyanolyan típusú eszközünk van, úgy a fájlnévben szereplő sorozatszám fogja beazonosítani a tényleges kamerát. A sorozatszám megtalálható az online eszközök ’Serial No.’ elnevezésű oszlopában.
- A kiexportált fájlokat küldje el a support@riel.hu e-mail címre!
Ezeket ne csomagolja be, hanem az .xml kiterjesztésű fájlokat mellékelje a leveléhez.
- Válaszfájlok visszatöltése
A RIEL terméktámogatási csapata által legenerált fájlokat töltse le, majd hozzon létre egy új mappát, melyekbe másolja át módosítás nélkül!
A HiTools Delivery programban tallózzuk be a mappát, majd adjunk meg az új jelszót.
- Visszaállítás sikerességének ellenőrzése
A szoftverben lehetőségünk van a jelszóvisszaállítás eredményességéről meggyőzödni.
Ehhez nyissuk meg a „Task Center” menüpontot, ami a programablak jobb szélén található.
Ha minden eszköz jelszó-visszaállítása sikeres volt, akkor az alábbi bejegyzést fogjuk látni.
Elfordulhat, hogy valamilyen hiba folytán nem sikerül a visszaállítás. Ilyen esetben meg tudjuk nézni azokat az eszköz(öke)t, mely(ek)nél sikertelen volt a megbízás (Task Name) sorára kattintva.
A ’Retry All’ lehetőségre kattintva a szoftver megpróbálkozik az újbóli visszaállítással, azonban ha ez sem volt sikeres, akkor ezeknek az eszközöknek új .XML fájlt kell generálni, aminek a menete a 2.-es pontban volt ismertetve.
Jelszó visszaállításkor előforduló leggyakoribb problémák:
- A fájlt a generálástól számított 3 napon belül fel kell használni, ellenkező esetben a fájl lejár és nem használható!
- Az eszközt nem lehet áramtalanítani a jelszó visszaállító fájl lekérdezése után, mert különben nem lesz érvényes.
- A jelszó visszaállító fájl többször le lett kérdezve, csak egyszer mentse ki a fájlt.
- A szoftvert futtató számítógépen érdemes kikapcsolni a tűzfalat a jelszóvisszaállítás alatt.
- Javasoljuk, hogy a jelszó visszaállítás során a számítógép és az eszköz között közvetlen vagy max.1 switch-en keresztüli kapcsolat legyen.