Segédlet Hikvision /HU végződésű WiFi kamerák firmware frissítése Hik-Connect támogatáshoz
1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
1.1 A frissítés célja
A Hikvision speciális /HU típusnév végződésű eszközei alkalmasak vezeték nélküli hálózaton is Hik-Connect elérésre, de ezt egy gyári firmware hiba miatt nem támogatják. Az új firmware telepítésével ez a hiba megoldásra került, a frissítés menete a leírásban található.
A készülékek WiFi kapcsolat esetén csak a speciális firmware-rel képesek Hik-Connect elérésre.
1.2 Fontos tudnivalók
A frissítést minden vásárló saját felelősségre végezheti. A nem megfelelően elvégzett frissítés a készülék végleges meghibásodásához vezethet. A nem megfelelően elvégzett frissítésből adódó esetleges károkért felelősséget nem tudunk vállalni, ha nem biztos a folyamatban vagy a firmware frissítés sorrendjében, kérem, keresse fel a Támogatásunkat. A nem megfelelő frissítésből adódó károk helyreállítása nem tartozik a jótállási feltételek körébe, ebben az esetben keresse fel Szervizünket.
A frissítési folyamat alatt ne kapcsolja ki a készüléket, ne húzza le a csatlakozó kábelről és ne vegye ki a microSD kártyát a készülékből!
A firmware-ek digicap.dav nevű fájlok. Ha tömörített formában kapta/töltötte le a firmware-t, a '*.zip' fájlokat csomagolja ki! A készülék beállításai csak abban az esetben maradnak meg, ha az aktuálisnál frissebb firmware-t tölt a készülékre. Amennyiben régebbi firmware-rel próbálkozunk, úgy a beállítások elveszhetnek.
Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári értékre visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához.
1.3 Érintett eszközök
DS-2CD2021G1-IDW1/HU (2.8mm)
DS-2CD2041G1-IDW1/HU (2.8mm)
DS-2CV1021G0-IDW1/HU (2.8mm)
1.4 FIRMWARE LETÖLTÉS
A termék SADP-vel történő aktiválása közben engedélyezze a Hik-Connect elérést!
2. FRISSÍTÉSHEZ SZÜKSÉGES FELTÉTELEK, ESZKÖZÖK
A frissítésnek két lehetséges módszere van. Módszertől függően különböző előfeltételek szükségesek a művelethez.
Böngészővel a szükséges eszközök:
- Számítógép ethernet csatlakozóval,
- Firmware fájl,
- Böngésző (Internet Explorer, Firefox v51.0.1, Crome IE Tab a megfelelő beépülő modullal).
iVMS-4200 kliensszoftverrel a szükséges eszközök:
- Számítógép ethernet csatlakozóval,
- Firmware fájl,
- iVMS-4200 kliensszoftver.
3. FRISSÍTÉS MENETE
3.1 Alapértelmezett értékre visszaállás
Firmware frissítés esetén a készülék alapértelmezett értékre inaktív állapotba áll vissza, így minden beállítás elveszik.
A készüléket aktiválni szükséges és újra beállítani minden paramétert a frissítés után.
Az eszköz problémás működése esetén javasolt aktiválás után még egyszer gyári alapértékre visszaállítást.
3.2 FRISSÍTÉS BÖNGÉSZŐN KERESZTÜL
Csatlakoztassa a Hikvision eszközt a LAN hálózatra, vagy közvetlenül a számítógéphez az Ethernet portok segítségével!
Indítsa el a böngészőt, majd a címsorba gépelje be a Hikvision eszköz IP címét! FONTOS, hogy a számítógép IP címe ugyanabban a tartományban legyen, mint a Hikvision eszköz. Pl.: 192.0.0.64 esetén 192.0.0.128.
Lépjen be a menübe! Navigáljon a Beállítás -> Rendszer -> Karbantartás menübe!
A távoli frissítés résznél kattintson a böngészés gombra és navigáljon abba a könyvtárba, ahol a kérdéses firmware található, majd válassza ki! FONTOS, hogy három alkönyvtárnál ne legyen mélyebben a firmware.
Kattintson a Frissít gombra! Ezután a készülék automatikusan elvégzi a frissítés folyamatát, majd egy újraindítást követően érvényesíti azt. A frissítési folyamatot csak az adott eszközhöz készített firmware-rel lehet elvégezni. Más eszközhöz készült firmware betöltését a rendszer nem engedi.
Az újraindulás után mentse el a beállításokat az "Útvonal" gombra kattintva, majd az "Alapért." gombbal hozza gyári állapotra az eszközt!
Az aktiválást követően az "Importálja a konfigurációs fájlt" felirat alatti útvonal "Böngészés" gombra kattintva tallózza be a korábban elmentett file-t!
Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári alapértékre visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához.
3.3 FRISSÍTÉS IVMS-4200 KLIENSSZOFTVEREN KERESZTÜL
Csatlakoztassa a Hikvision eszközt a LAN hálózatra, vagy közvetlenül a számítógéphez az Ethernet portok segítségével!
Indítsa el az iVMS-4200 kliensszoftvert! Navigáljon a Karbantartás és kezelés -> Eszk. Menedzs -> Eszköz menüpontra!
Az Online eszköz ablakon válassza ki a frissítendő eszközt és kattintson rá duplán!
Állítsa be az eszköz IP címét, kattintson az OK-ra, majd a Hozzáadás a klienshez gombra!
Kattintson a Kezelés oszlopnál a Távoli beállítások gombra (ha szükséges válassza ki az Alapbeállítások opciót)!
Navigáljon a Rendszer -> Rendszer karbantartása menüpontba!
Kattintson a … ikonra és keresse meg, majd jelölje ki a kérdéses firmware-t! FONTOS, hogy három alkönyvtárnál ne legyen mélyebben a firmware.
Kattintson a Frissít gombra! Ezután a készülék automatikusan elvégzi a frissítés folyamatát, majd egy újraindítást követően érvényesíti azt. A frissítési folyamatot csak az adott eszközhöz készített firmware-rel lehet elvégezni. Más eszközhöz készült firmware feltöltését a rendszer megakadályozza.
Az újraindulás után mentse le a beállításokat a "Konfigurációs fájl exportálása" gombra nyomva, majd az "Az összes helyreállítása" gombbal hozza gyári állapotra az eszközt!
Az aktiválást követően állítsa vissza az eszköz IP címét, majd a Távoli konfiguráción belül a "Konfigurációs fájl importálása" gombra kattintva importálja a beállításokat!
Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári beállításokra visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához.
4. GYAKORI KÉRDÉSEK, PROBLÉMÁK
Ha a frissítés átviteli hiba miatt megszakad, előfordulhat, hogy az eszköz működésképtelenné válik. Juttassa vissza az eszközt szervizünkbe, ahol működőképes állapotba tudjuk hozni.